Aangesloten bij...

Reisburo Vakantie & Zorg is aangesloten bij verschillende branche organisaties welke we hieronder nader zullen beschrijven

Garantiefonds GGTO

Reisburo Vakantie & Zorg is aangesloten bij het garantiefonds GGTO. Dit garantiefonds voor gespecialiseerde touroperators garandeert reizigers die geboekt hebben bij een van de aangesloten touroperators dat zij het reeds betaalde deel van de reissom terugkrijgen indien de touroperator in financieel onvermogen komt en de reis om die reden niet naar behoren kan uitvoeren. Dat kan zijn voor het vertrek maar ook tijdens de reis. Bovendien garandeert het garantiefonds GGTO tijdens uw verblijf uw terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen hier niet meer voor kan zorgdragen. Voor dit garantiefonds betaalt u een bedrag van € 15,- per boeking met een maximaal bedrag van € 10.000, komt uw boeking boven dit bedrag dan betaalt u een veelvoud van de bijdrage GGTO. Reisburo Vakantie & Zorg betaalt m.i.v. 1-1-2018 de bijdrage voor u. Volgens de GGTO richtlijnen dient het aanbetalingsbedrag minimaal € 250,- te bedragen en dient het bedrag wel apart op de factuur vermeld te worden.

Schade claimen 
Heeft u geboekt bij een aangesloten touroperator, is deze touroperator in financieel onvermogen gekomen en heeft u de reissom reeds (gedeeltelijk) voldaan? Dan kunt u uw schade bij Garantiefonds GGTO claimen door middel van een schadeformulier.
Voor meer informatie over de GGTO verwijzen we u graag naar de website van Garantiefonds GGTO.

Calamiteitenfonds

Reisburo Vakantie & Zorg, KvK nr. 1136109 is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.” Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

Waarom het Calamiteitenfonds?
Stel, u bent zorgeloos op vakantie maar tijdens uw reis doet zich op uw bestemming een natuurramp voor. Of er breken ernstige onlusten uit. Grote kans dat uw reisprogramma wordt aangepast. Of dat u naar een ander hotel wordt gebracht. Soms moet een reis zelfs worden afgebroken en vertrekt u eerder naar huis. Dat kost natuurlijk geld. Maar wie betaalt dat?
Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Reis kosteloos annuleren
Als er ergens ter wereld een calamiteit dreigt, bijvoorbeeld een orkaan die in de richting van een toeristische bestemming gaat, dan kan een zogenaamde dekkingsbeperking worden ingesteld. De garantie van het Calamiteitenfonds wordt dan ingetrokken. U kunt dan uw reis vanaf 30 dagen voor vertrek kosteloos annuleren. De reisorganisator betaalt in dat geval uw geld terug.

Let op!
Alleen wanneer u boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij het Calamiteitenfonds kunt u aanspraak maken op de genoemde regelingen! Voor slechts € 2,50 per boeking bent u tot een gezelschap van 9 personen verzekerd. Altijd doen dus. Reisburo Vakantie & Zorg betaalt deze bijdrage voor u. Voor meer informatie verwijzen we u graag naar de website van het Calamiteitenfonds

VvKR

Reisburo Vakantie & Zorg is aangesloten bij de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR) VvKR komt op voor de belangen van kleine, vaak gesprecialiseerde reisorganisaties. Via VvKR bundelen we onze krachten en delen we onze expertise om zowel voor de reisorganisatie als u, de consument, tot een zo groot mogelijke zekerheid en tevredenheid te komen. Alle bij VvKR aangesloten reisorganisaties bieden een vorm van reisgarantie op hun pakketreizen, zodat u in geval van faillissement uw reisgeld terug kan claimen. 
Voor meer informatie verwijzen we u naar de website van de VvKR

 

                   

 

Gezien het feit dat we ook zorg verlenen tijdens een reis zijn we speciaal m.b.t. de zorgverlening aangesloten bij de volgende keurmerken

KIWA Keurmerk

Een zelfstandig ondernemend zorgverlener (ZOZ) in de zorg kan zich met een kwaliteitskeurmerk onderscheiden in de zorgmarkt. Kiwa kent het ‘Keurmerk zzp'ers Zorg’ toe aan zorgprofessionals.
Het KIWA keurmerk garandeert u dat wij aan hoge eisen voldoen m.b.t. de zorgverlening tijdens onze vakanties.

Klachtenloket Zorg

Wij proberen zo goed mogelijk voor u te zorgen. Toch kan het gebeuren dat u hierover niet tevreden bent. U kunt ons dit laten weten. U kunt uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Voor meer informatie kunt u kijken op de website van het klachtenloket.

Geschillencommissie Zorg Algemeen

Indien u met V&Z en het klachtenloket niet tot een oplossing komt kunt u ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op de website van de geschillencommissie.