Web Analytics

Contact | 0591 - 224 500

 

Zorg en begeleiding

Wij bieden reizen aan met verschillende zorgniveaus.

 

Duwhulp:

Op het moment dat u hulp nodig hebt om uw rolstoel te duwen reist u altijd met intensieve zorg. Er reist in dit geval een begeleidider voor u mee om uw rolstoel te duwen, immers niemand kan twee rolstoelen duwen.

Intensieve zorg (één-op-één):

U hebt meer dan 30 minuten per dag hulp nodig bij de dagelijkse zorg en/of u hebt iemand nodig die uw rolstoel duwt. U bent geschikt voor de reizen waarbij intensieve zorg (één-op-één) geboden wordt. Dat er één-op-één begeleiding geboden wordt wil niet zeggen dat er de hele week iemand 24 uur per dag tot uw beschikking staat. Onze zorgmedewerkers werken in teams en helpen elkaar bij de zorg, het kan dus zijn dat uw zorgmedewerker even iemand anders moet helpen of aandacht heeft voor een andere gast. U bent er wel van verzekerd dat er altijd iemand is om u zorg te verlenen of uw rolstoel te duwen. Hebt u een partner die niet rolstoel- en zorgafhankelijk is dan is deze uiteraard van harte welkom om u te vergezellen, hij/zij betaalt het laagste tarief.

Lichte zorg (één-op-twee á drie):

U hebt hulp nodig bij de dagelijkse zorg (max. 30 min. per dag) en u heeft géén duwhulp nodig voor uw rolstoel. U bent geschikt voor de reizen waarbij lichte zorg (één-op-twee/drie) geboden wordt. Hebt u geen zorg nodig, maar wel duwhulp informeer dan bij ons naar de mogelijkheden. Wij proberen een combinatie van te maken met 2 gasten (zorg en duwhulp), indien dit niet lukt en u slechts duwhulp nodig hebt dan bent u toch aangewezen op intensieve zorg. Hebt u een partner die niet rolstoel- en zorgafhankelijk is dan is deze uiteraard van harte welkom om u te vergezellen, hij/zij betaalt het laagste tarief.

Reizen zonder zorg of duwhulp:

U bent een reisgenoot van een reiziger die reist met intensieve of lichte zorg, u gebruikt geen rolstoel of rollator en u bent volledig zelfstandig bij de dagelijkse zorg. U kunt onze reizen boeken zonder zorg of duwhulp.

Seniorenreizen:

Wij bieden enkele reizen aan die specifiek voor senioren zijn, u vindt deze reizen onder het kopje 'seniorenreizen'. De zorgvraag mag bij seniorenreizen maximaal 15 minuten per dag zijn, u kunt denken aan hulp bij steunkousen, hulp bij medicatie etc. Uiteraard is het geen probleem als u bijvoorbeeld uw rollator mee wilt nemen op reis en ook het huren van een scootmobiel is in de meeste gevallen mogelijk (let op: een scootmobiel kan niet altijd mee in de bus). De seniorenreizen zijn niet altijd rolstoeltoegankelijk, bent u afhankelijk van een rolstoel dan kunt u onze zorgvakanties boeken.  
Bent u in hoge mate mobiel en zelfredzaam en hebt u geen of zeer beperkte hulp nodig bij de dagelijkse zorg dan kunt u ook onze zorgvakanties boeken o.b.v. 'Lichte zorg'.
* De term seniorenreizen is misschien wat ongelukkig gekozen (als u een betere naam hebt horen we graag uw suggestie), het gaat hierbij om reizigers die, jong of oud, weinig zorg nodig hebben en maximaal een rollator gebruiken.

Reizigers met een verstandelijke beperking

Voor onze gasten met een verstandelijke beperking organiseren we prachtige reizen via ons zusterbedrijf Kontiki Reizen.

Speciale zorg:

Tijdens de reizen waarin wij speciale zorg bieden is er net even andere zorg mogelijk dan tijdens onze reguliere zorgreizen. U kunt denken aan begeleiding bij lichte gedragsproblematiek, ernstige slikproblemen etc. Deze reizen zijn ook geschikt voor gasten die niet zelfstandig kunnen communiceren (evt. met een spraakcomputer) of reizigers met een meervoudige beperking.

Let op: Wij bieden nadrukkelijk geen voorzieningen die benodigd zijn voor het uitvoeren van de Wet Zorg en Dwang (voorheen BOPZ). Indien u onder deze wet valt kunt u geen gebruik maken van onze diensten.

Niet aangevraagde zorg

Al onze klanten vullen een uitgebreid reserveringsformulier in waarop ingevuld moet worden welke hulp/zorg nodig is tijdens de reis en hoeveel tijd dat ongeveer in beslag neemt. Daarnaast vragen we een zorgoverdracht kort voor het vertrek van de reis. Dit doen we om de begeleiders in te kunnen werken en om in te kunnen schatten hoeveel begeleiders en welke discipline er nodig is op reis. Helaas wordt niet altijd elke zorgvraag doorgegeven waardoor onze begeleiders tegen, soms onoplosbare, problemen aanlopen m.b.t. de zorgverlening. Wij kunnen de zorg alleen garanderen als deze ook van tevoren is aangevraagd, niet aangevraagde zorg kunnen wij niet verlenen en in het ergste geval moet u in zo'n situatie voortijdig naar huis. Zorgt u ervoor dat de zorg die u nodig hebt zorgvuldig wordt aangevraagd en neemt u bij twijfel tijdig contact op. Tip: Als u in een zorginstelling woont laat uw reguliere zorgverlener helpen bij het invullen van de formulieren. 

Mijn zorgbehoefte is veranderd tussen boeken en reizen

Als uw zorgvraag verandert tussen het boeken van de reis en het daadwerkelijk op reis gaan, dan moet u dit direct aan ons doorgeven. Wij kunnen dan inschatten of reizen voor u nog mogelijk is en eventueel passende maatregelen nemen. Het is beslist niet voldoende om dit enkel in de zorgoverdracht, die wij kort voor vertrek vragen, te vermelden.

Besmettelijke bacterie of virus
Als u een besmettelijke bacterie of virus bij u draagt dan kunt u niet mee op reis. Wij hebben niet de mogelijkheid om geïsoleerd te verplegen en zouden onze begeleiders en andere reizigers blootstellen aan onaanvaardbare risico's. U dient ons per ommegaande op de hoogte te stellen zodra dit door een arts is geconstateerd.

Kamer delen:

In principe delen wij geen twee individuele gasten bij elkaar op dezelfde kamer in, tenzij u samen reist uiteraard, i.v.m. privacy. Indien u toch graag een kamer wilt delen met een andere gast van hetzelfde geslacht dan kunt u dit aangeven op het boekingsformulier. Als er nog een gast is met dezelfde wens dan brengen wij u met elkaar in contact en kunt u samen beslissen of u er definitief voor kiest om de kamer te delen. Het delen van de kamer is dan volledig uw eigen verantwoordelijkheid, wij kunnen u niet tijdens de reis nog laten wisselen van kamer. Als er geen andere gast is die de kamer wil delen dan bent u in alle gevallen toch de toeslag voor een eenpersoonskamer verschuldigd.

Gezamenlijke consumpties:

Bij bijna al onze reizen ziet u staan dat gezamenlijke consumpties inclusief zijn in de reisprijs, maar wat betekent dat? Wij proberen de reizen zoveel als mogelijk all-inclusive aan te bieden, maar dat lukt nooit helemaal, immers dan zouden we op alle scenario's voorbereid moeten zijn en zouden de prijzen nog hoger worden dan ze al zijn. Denk aan iemand die de hele dag bacardi-cola drinkt of iemand die de hele dag drankjes, ijsjes, snacks besteld terwijl u misschien alleen water drinkt. Dat zou volgens ons niet eerlijk zijn en daarom zijn alleen de drankjes die je gezamenlijk als groep gebruikt inclusief en meestal betekent dit dat je geen consumpties zelf hoeft te betalen. Concreet: Je gaat met de groep naar een terras en drinkt samen twee kopjes koffie met een gebakje, deze kosten zijn inclusief. Als je daarna voor jezelf nog een drankje wilt bestellen dan betaal je die zelf. Alcoholische drankjes zijn in alle gevallen voor eigen rekening. Vind je dit lastig en wil je een vakantie waarbij alles inclusief is? Kies dan voor een all-inclusive hotel, dan zijn in het hotel alle consumpties inclusief en kun je onbeperkt eten en drinken. Let op: Ook in dit geval zijn vaak bepaalde (sterk alcoholische) drankjes of bijvoorbeeld thema-restaurants uitgesloten van de all-inclusive formule.

Hulpmiddelen:

Op de meeste locaties kunnen wij hulpmiddelen voor u huren, deze hulpmiddelen factureren wij (meestal) kort voor vertrek. Wij denken hiermee beter op uw behoefte aan te kunnen aansluiten. Sommige zorgverzekeraars bieden een vergoeding voor hulpmiddelen in het buitenland, informeer hiernaar bij uw zorgverzekeraar, zonder deze hulpmiddelen kunt u immers niet op reis.

Let op: Sommige hulpmiddelen zijn zeer moeilijk te huren in het buitenland, denk aan een douchebrancard, actieve tillift, kantelbare douchestoel en andere specifieke hulpmiddelen. Als dit voor u een essentieel hulpmiddel is informeer dan vóór het boeken naar de huurmogelijkheden, wij zoeken dit dan voor u uit. Op deze manier voorkomt u teleurstellingen tijdens uw reis.